رضا بیشتر از هر زمان دیگری به صدای ما نیاز دارد جمهوری اسلامی به دروغ ٩ نفر شاهد به پرونده قتل فرمانده اطلاعات سپاه اضافه کرده میخواهند رضا را قربانی کنند.در ویدئوهایی که از لحظه ضرب و شتم مامور کشتهشده منتشر شده هیچ اثری از رضا رسایی نیست
Friday, 13 October 2023
Tuesday, 10 October 2023
سخنی به مناسبت ١٠ اکتبر روز جهانی مبارزه علیه مجازات اعدام
امروز سهشنبه دهم اکتبر روز جهانی مبارزه برای لغو حکم اعدام در جهان است. در حالیکه هر روز بر شمار کشورهایی که در آنها مجازات اعدام لغو شده است افزوده میگردد، در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی برعکس، شمار اعدامها افزایش مییابند. به طوری که در یک سال گذشته همانند سالهای قبل، رژیم ایران صدرنشین اعدام در جهان بود.
در میان اسامی اعدامشدگان، کودکانی وجود دارند کە در زمان ارتکاب جرم سن آنان کمتر از ١٨ سال بودە است. در میان تمام کشورهایی کە احکام ظالمانە اعدام در آنها هنوز وجود دارد، جمهوری اسلامی تنها حکومتی بودە کە در سال گذشتە اعدام “کودکان مجرم” را انجام دادەاست. بە گفتە “سازمان عفو بینالملل” از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۸، مجموعاً ۱۳۸ مورد اعدام “کودک مجرم” در سراسر جهان ثبت شدە است. از این ۱۳۸ مورد، ۹۳ حکم اعدام “کودکان مجرم” در ایران اجرا شده است. طبق گزارش این سازمان، ایران بزرگترین مجری اعدام” کودک مجرم” در ۳۰ سال گذشته بوده است.
گزارشها و آمارهای نهادهای حقوق بشری از اقدام سازمان یافتە دولت در اعدام شهروندان در ایران توسط حکومت اسلامی در شرایطی منتشر شدە کە طی یک سال گذشته کارزار اعتراضی و مردمی، در داخل و خارج کشور علیە این جنایت دولتی بارها شکل گرفتە است. کارزار گستردە در شبکەهای اجتماعی با هشتگ “اعدام نکنید” با حمایت میلیونها تن روبرو شد. دهها تجمع مختلف در جلو زندانها و صدها اعتراض در خارج کشور در مخالفت با اجرای اعدام زندانیان برگزار شد. در همین سال میزان بخشش خانوادەهای داغدار کە عزیزان خود را از دست دادە بودند و ترجیح دادند قاتل را ببخشند، تا قانون ضدانسانی قصاص که رژیم از آن حمایت میکند، به اجرا در نیاید، بە طرز قابل چشمگیری افزایش یافتە است. در کوردستان و درشهرهای سنندج و سقز این سنت انسانی از نقاط دیگر ایران چشمگیرتر بوده است.
اعدام در ایران همزاد باجمهوری اسلامی متولد شد. این رژیم مجازات اعدام را بعنوان خشونتی آگاهانه و سازمانیافته برای نابودی مخالفین سیاسی، ناراضیان اجتماعی و قربانیان همین نطام ظالمانه سرمایهداری بکارگرفته است. مجازات اعدام از همان آغاز به قدرت رسیدن جمهوریاسلامی تاکنون یکی از پایههای حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی برای مرعوب کردن مردم بوده است. این جنایت ابتدا با اعدام سران رژیم سلطنتی کە بازداشت و در زندانهای رژیم اسلامی تازە بە قدرت رسیدە محبوس بودند، آغاز شد، اما بلافاصلە بە اعدام مبارزین و مخالفین رژیم بە وسعت ایران گسترش یافت. بازداشت مجدد و سپس اعدام دهها چهرە برجستە زندانی در زندانهای ساواک کە بە همت قیام مردم آزاد شدە بودند، از بهار سال ۱۳۵۸ آغازگردید. ابتدا اعضای رژیم پیشین را دستهدسته به جوخه اعدام سپردند. اعدام مبارزین و رهبران مردم ترکمن صحرا در جریان اعتراضات بهار ١٣۵۸، اعدام فرزندان دلیر مردم کوردستان بعد از فرمان جهاد خمینی در ٢٨مرداد در شهرهای مختلف استانهای کرمانشاە، کردستان و آذربایجان غربی، توسط خلخالی جلاد و با حکم حکومتی و شرعی خمینی، اعدام زنان، دانشجویان، کارگران و روشنفکران متعهد و معترض بە نظام اسلامی در گوشە و کنار ایران، کارنامە فاشیسم اسلامی تازە بە قدرت رسیدە در ایران است.
با اعدامهای جمعی و کشتارهای خیابانی و شکنجههای وحشیانه در زندانها در سالهای نخست دهه شصت، حکومت اسلامی، انقلاب ایران را که با هدف آزادی و زندگی بهتر برپا شده بود، به شکست کشاند. کشتارها در جریان قتل عام هزاران زندانی، که بدنبال شکست اهداف جمهوری اسلامی در جنگ ۸ ساله ایران و عراق، انجام گرفت، به اوج خود رسید و در فاصله دو ماه جان هزاران زندانی را گرفت. این واقعیت است کە سران جمهوری اسلامی در طول بیش از ۴۴ سال حاکمیت سرکوبگرانە خود از مجازات دولتی مرگ برای ایجاد ترس و هراسافکنی در میان مردم استفاده کردەاند، تا قدرت مطلقە خود را حفظ کنند. اما با همه اینها آتش زیر خاکستر تنفر مردم از رژیم سرکوبگر طی این سالها خاموشی نداشت و شعلههای مبارزه و مقاومت از هر سو زبانه کشید.
سران رژیم جمهوری اسلامی برای به انحراف کشاندن افکار عمومی از توجه به ریشههای مصائب و نابسامانیهای اجتماعی، از طریق بلندگوهای تبلیغاتی خود مجازات اعدام را بعنوان راه مقابله با این نابسامانیها و عکسالعملی قاطع در برابر این معضلات اجتماعی جار میزنند. میگویند که اگر اعدام نباشد بزهکاران اجتماعی تشویق میشوند و امنیت جامعه را به مخاطره میاندازند. اما این چه جامعهای است که برای دفاع از خود به جلاد نیاز داشته باشد.
کاریکاتور جنگ افروزی علی خامنه ای با پولی که آمریکا برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ایران به جمهوری اسلامی داده بود.
کاریکاتوری که امروز در اکثر رسانههای انگلستان منتشر شده اشاره دارد به شش میلیارد دلاری که توسط آمریکا در دهان سید علی گدا و دار و دسته اش ریخته شد تا بحرانی تازه در خاورمیانه ایجاد کنند.
اعتراف جمهوری اسلامی به کمک تسلیحاتی برای حملات حماس علیه اسرائیل
حجت قاسمخانی، امام جمعه خوی با اشاره به حمله حماس به اسرائیل گفت: «مبارزان فلسطینی با چاقو و سنگ مبارزه میکردند، به برکت انقلاب اسلامی امروز مبارزه آنها با پهپاد و موشک است.»
محاکمه پدر جاویدنام محمدمهدی ( کومار) کرمی
به گزارش کانون حقوق بشر ایران قرار است آقاماشالله کرمی را دادگاه ببرند! متهم شده به چه جرمی؟ به جرم "بچه ات را کشتیم، چرا فریاد زدی"؟ راستی چه برنامه ای برای آقا ماشالله دارند. صدایش باشیم
Monday, 9 October 2023
بلینکن وزیر امور خارجه امریکا: هنوز سندی که نشان دهد رژیم ایران در حمله به اسراییل نقش داشته مشاهده نشده است!
بلینکن وزیر امور خارجه امریکا: هنوز سندی که نشان دهد رژیم ایران در حمله به اسراییل نقش داشته مشاهده نشده است!
مام وطن رو پس بگیریم
آهای جوونا بیاید بیرون .
ببینید دارن شهرمون رو غارت میکنند .
دارند زنها و دخترامون رو به اسارت و برگی میبرند .
دارند با گلوله و شمشیر خون عزیزانمون رو بر زمین میریزند.
و دغلبازانه انکار میکنند.
آهای اونی که اون بالا نشستی و کفتاروار دنبال طعمه های بیدفاع و ضعیف هستی .
آهای کفتار پیر،دختران و پسران ما را رها کن
خونریزی و اعدام را تمام کن .
ما حکومت ولایت فقیه دیکتاتوری نمیخوایم.
ما مهره های سرباز شطرنج تو نیستیم .
خون ریختی و جنگ افروختی.
خط و نشان برای کشتن نسل غیر مسلمان میکشی.
این چه دین و آیینی است که همه اش کشتار و نفرت و ثروت اندوزی است و اختلاف طبقاتی اش هر ساعت بیشتر میشود.
این چه حکومتی است که مردمانش بر گنج نشسته و فقیرند.
نان شب کودکان را بریدی و حلقه دار بر گردن افکار معترض انداختی.
از یزید و شمر گفتی و بر مظلومیت حسین چشمان خود را با آب دهان تر ساختی و مردم را یابو فرض کردی .قرآن را سر نیزه گذاشتی و قسم خوردی که همه مخالفان را میکشی.
نه ما یابو نیستیم .
مارس و خاشاک نیستیم.
ما اغتشاشگر نیستیم .
ما مردمیم. مردمی معترضیم. معترض به نداشتن حداقل حقوق انسانی.
کارگر هستم که ۱۲ ساعت در روز کار میکنم ولی دست خالی و شرمنده به خانه باز میگردم.
دخترم از غم نداری از پل عابر پرید و پرپر شد. پسرم در خیابانها پرسه میزند تا شاید از زباله های خانه های شما کفتارها نانی پیدا کند.
صدای من صدای حق خواهی است .
همان صدایی که تو در نای خفه میکنی .
امروز صدایم فریاد تظلم مردم ستمدیده ایرانم است.
دلمان خوش بود به اینکه تونستی از اربابان قدرت پولمان را پس بگیری و در سفره مردمم تکه نانی خواهد آمد .
ولی تو ابله خونخوار پولها را صرف حمام خون در اسرائیل کردی و مردم بینوا و کودکان شاد را کشتی.
تو ظالم هیچ کجای دنیا از خود اثری انسانی نگذاشته ای .آهای ملایان ترسو یک روز پاسخگوی خونخواری و عداوت و کینه توزی هایتان خواهید بود آن روز دیر نیست .
مهسا ها و آرمیتا ها را قربانی قدوم نحس خود کردید .
ای ستمگر کودک کش ای خامنه ای جلاد .نه تو را میخواهیم و نه آیین انسان ستیزت را .
امروز دانشگاه های مان را از انسان های فهمیده و اندیشمند خالی کرده و ملاهای نوحه سرای بی مغز را جایگزین کردی .
امروز نخبگان و مغز ها را در زندان افکنده و یا آنها را از مام وطن گریزاندی.
دختران مان در مدارس مسموم میشوند. تو دشمن دختران و مادران ما هستی .
از افعی فقط نیش زهرآگین و بلعیدن انتظار میرود و نه ترحم و انسانیت .
تشنهی قدرت و ثروت و شهرت هستی و از اجساد مردگان بالا میروی ای شرور.
اما بدان ما پا بر جا ایستاده ایم .هر یک از ما که بمیرد خونش آبیاری کننده افکار هزاران انسان دیگر است.
شعار همیشگی ماست .
زن زندگی آزادی .
برای پس گرفتن مام وطن از تو آماده مردنیم .
Subscribe to:
Posts (Atom)