اخبار نقض حقوق بشر در ایران VVMIran e.V Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran e.V

Thursday, 9 November 2023

ایذه: اولین سالگرد کیان یه هفته زودتر از موعد ولی‌ زیر سایه تهدید و ارعاب

ایذه: اولین سالگرد کیان یه هفته زودتر از موعد ولی‌ زیر سایه تهدید و ارعاب

اولین سالگرد شهید راه آزادی کیان پیرفلک ۷ روز زودتر برگزار شد قطعا خانواده پیرفلک و مولایی راد تحت فشار شدید حکومت مجبور شدن تا مراسم را برگزار کنند.
فضای شهر ایذه نیز بسیار امنیتی بود. نیروهای امنیتی به مادر و‌ خواهران میلادسعیدیان‌جو در مسیر بازگشت از مزار میلاد حمله کرده و آنان را با اسلحه تهدید کرده‌اند
دو نفر از همراهان بازداشت شده و خوردوی آنان نیز توقیف شده است. این سومین باری است که خانواده سعیدیان‌جو با اعمال خشونت شدید تهدید می‌شوند

برادر عجمیان: اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی «ربطی به قتل برادرم» نداشت

نزدیک به یک سال پس از اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی در رابطه با پرونده کشته شدن یک بسیجی، برادر مقتول می‌گوید «دو نفری که اعدام شدند» ربطی به «قتل برادرم» نداشتند و «جرم‌شان محاربه بود.»

حسین عجمیان در مصاحبه‌ با اعتماد گفته «مساله این است فردی که باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است». عجمیان ادعا کرده که «در واقع این آقا (دکتر قره‌حسنلو) برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و ... کسی با او برخوردی نکرده است.»

برادر روح‌الله عجمیان در بخشی از این مصاحبه گفت: «در این پرونده دو نفر آدم بی‌خانواده را اعدام کردند ، اما فرد اصل کاری را که دکتر بود، اعدام نکردند.»

افزایش اجرای حکم اعدام در زندان های ایران به ۶۳ نفر

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز پنجشنبه ۱۸آبان ماه ۱۴۰۲، پس از انتشار اخبار مربوط به اجرای حکم اعدام هفت زندانی دیگر، دستکم ۶۳ زندانی تا این تاریخ در زندان های ایران اعدام شدند. تنها در روز چهارشنبه ۱۷ آبان، اخبار مربوط به اعدام ۱۷ زندانی در زندان های ایران منتشر شده است.

اعدام در زندان کاشان

روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲، دو مرد با اسامی خداداد رحیمی و صابر علیخانی در زندان کاشان اعدام شدند. اتهام هر دو زندانی مرتبط با مواد مخدر بود. خداداد رحیمی ۴۰ ساله، سه سال پیش و صابر علیخانی ۳۱ ساله، دو سال پیش بازداشت شده بودند.

اعدام در زندان بندرعباس

همشهری آنلاین گزارش کرد، سحرگاه چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲، دو زندانی با اتهام مرتبط با مواد مخدر در زندان بندرعباس اعدام شدند. این خبرگزاری اسامی دو زندانی را اعلام نکرد. یکی از این زندانیان ۶۲ ساله و دیگری یک مرد جوان بود.

اعدام در زندان مرکزی کرمان

یک زندانی به نام عبدالرضا غلامی متهم به قتل، در روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲، در زندان مرکزی کرمان اعدام شد. این مرد زندانی ۳۰ ساله و اهل جیرفت بود.
خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه اعلام کرد صبح روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲، یک زندانی دیگر هم در زندان کرمان به اتهام قتل اعدام شد. او متهم به قتل در سال ۹۹ بود. خبر اعدام این زندانی روز قبل را منتشر کرده بودیم.

اعدام در زندان کرمانشاه

در سحرگاه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد. این زندانی اهل کرمانشاه که هویتش نامشخص است، به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود.
لازم به ذکر است که یک زندانی دیگر به نام فرهاد آقایی، در این روز در همین زندان به اتهام قتل اعدام شده است.

اعدام در زندان مرکزی تبریز
به گزارش خبرگزاری رکنا، یک زندانی در هفته اخیر در زندان مرکزی تبریز اعدام شد. این زندانی متهم به قتل در سال ۹۸ بود و به این اتهام بازداشت شده بود.
این خبرگزاری نام کوچک زندانی اعدام شده را اکبر اعلام کرد. تاریخ دقیق اعدام اکبر مشخص نیست و احتمال می رود که بین روزهای ششم تا دوازدهم آبان بوده باشد.

اجرای حکم اعدام در زندان های ایران و شتاب در اجرای حکم زندانیان، اقدامی است که حاکمان بر ایران برای حفظ حاکمیت خود و افزایش سرکوب انجام می دهند.

هشدار وزارت‌خارجه انگلستان در مورد سفر به ایرانوزارت‌خارجه انگلستان روز دوشنبه ۱۶آبان نسبت به سفر اتباع این کشور به ایران تحت حاکمیت آخوندها هشدار داد.

هشدار وزارت‌خارجه انگلستان در مورد سفر به ایران
وزارت‌خارجه انگلستان روز دوشنبه ۱۶آبان نسبت به سفر اتباع این کشور به ایران تحت حاکمیت آخوندها هشدار داد.
دفتر وزارت‌خارجه انگلستان طی پیامی خطاب به شهروندان این کشور نوشت: توصیه می‌کنیم از هر گونه سفر به ایران خودداری کنید. اتباع دوتابعیتی بریتانیایی و ایرانی-انگلیسی در ایران در معرض تهدید دستگیری، بازجویی یا بازداشت خودسرانه هستند. داشتن پاسپورت بریتانیایی می‌تواند دلیل کافی برای بازجویی مقام‌های رژیم ایران از شما باشد. اگر در ایران بازداشت شده باشید، ممکن است با ماهها یا سال‌ها زندان مواجه شوید.

حمله فیزیکی و فحاشی رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران به دانشجویان

حمله فیزیکی و فحاشی رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران به دانشجویان

۱۴ آبان‌۱۴۰۲، غلامرضا جمشیدی‌ها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با رفتار توهین‌آمیزی اقدام به ضبط کارت دانشجویی یکی از دانشجویان کرد.
تعدادی از دانشجویان دانشکده، پس از اطلاع از این ماجرا برای بازپس‌گیری کارت این دانشجو به حوزه‌ی ریاست رفتند. جمشیدی‌ها در مواجهه‌ی اولیه با دانشجویان اقدام به فحاشی و حمله‌ی فیزیکی کرد و در حضور چند تن از کارمندان و اعضای هیئت رئیسه فریاد زد: «من امروز اومدم دعوا کنم!» او با ادبیاتی سخیف، دانشکده را «فاحشه‌خانه» و دانشجویان را «فاحشه» خواند و آنان را تهدید به اخراج کرد.

دانشجویان که از این هتاکی خشمگین و برآشفته شده بودند اعلام کردند تا عذرخواهی رسمی جمشیدی‌ها در فضای عمومی دانشکده، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

ضرب و شتم یک زن در کرمان توسط وحوش انتظامی خامنه ای بدلیل دفاع از یک شهروند دیگر که مورد تعرض وحوش قرار گرفته بود

ضرب و شتم یک زن در کرمان توسط وحوش انتظامی خامنه ای بدلیل دفاع از یک شهروند دیگر که مورد تعرض وحوش قرار گرفته بود

شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان‌‌ماه وحوش نیروی انتظامی در کرمان به صورت یک خانم هموطن در حالی که کودکش همراه وی بود، سیلی زده و او را روی زمین می‌اندازند

جان بولتون: رژیم ایران از ابتدا تصمیمات جنگ را گرفته و مسئولیت این جنگ با آخوندهای حاکم بر تهران است

جان بولتون: رژیم ایران از ابتدا تصمیمات جنگ را گرفته و مسئولیت این جنگ با آخوندهای حاکم بر تهران است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا روز یکشنبه ۱۴ آبان در مصاحبه با سی.ان.ان رژیم آخوندی را منشاء بحران در منطقه دانست و با تأکید بر لزوم مقابله جنگ‌افروزیهای رژیم، گفت: «هیچ شکی وجود ندارد که رژیم ایران از ابتدا تصمیمات را اتخاذ کرده است. مسئولیت این جنگ، با آخوندهای حاکم بر تهران است».
جان بولتون افزود: دولت آمریکا گفته است که حمله به پرسنل آمریکایی توسط نیابتی‌های رژیم ایران، همان گروه‌های تروریستی در عراق یا جاهای دیگر را تحمل نمی‌کند. با این حال حملات هم‌چنان ادامه دارد. بایدن یک خط قرمز رسم کرده که درست در برابر چشمان ما ناپدید می‌شود. فکر می‌کنم این امر جان آمریکایی‌ها را در سراسر منطقه به‌خطر می‌اندازد».
بولتون اضافه کرد: «اگر گروه‌های نیابتی رژیم ایران، آمریکایی‌ها را بکشند، رژیم ایران باید بهای آن‌را بپردازد. آنها خویشتنداری ما را نشانه حسن‌نیت نمی‌دانند. بلکه آن را نشانهٔ ضعف می‌دانند».